Jak jeździć żeby dobrze jeżdzić ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • grzybek
    Ambiente
    • 2007
    • 103

    Jak jeździć żeby dobrze jeżdzić ?

    W porównaniu z 1990 r. ilość pojazdów w krajach należących obecnie do Wspólnoty wzrosła o 38 proc. do 216 mln sztuk.

    Największy wzrost ilości pojazdów zanotowano w okresie 14 lat na Litwie (+167 proc.), Łotwie (+142 proc.) i w Portugalii (+135 proc.). Polska znalazła się na czwartym miejscu z wynikiem +128 proc.

    Najmniej samochodów przybyło w Szwecji (+14 proc.), Danii (+20 proc.) i Finlandii (+21 proc.)

    Biorąc pod uwagę ilość aut przypadających na 1000 mieszkańców wśród krajów Wspólnoty przodowały w 2004 r. Luksemburg (659), Włochy (581) i Portugalia (572). Najdalej w tyle pozostawały Słowacja (222), Węgry (280) i Łotwa (297). Polska uplasowała się pod koniec drugiej dziesiątki państw z 314 samochodami na 1000 mieszkańców. Kolejne raporty Eurostatu wykażą prawdopodobnie znaczny wzrost ilości aut w naszym kraju wynikający z dużej liczby pojazdów używanych sprowadzonych z zagranicy (w 2005 r. i do końca sierpnia 2006 r. łącznie ponad 1,3 mln sztuk).

    Średnia w UE wyniosła 472 pojazdy na 1000 mieszkańców (dla porównania w USA w 2003 r. – 759).

    W 2004 r. najwięcej aut z silnikami benzynowymi poruszało się po drogach Szwecji (95 proc.), Danii (93 proc.) i Cypru (90 proc.). Najwięcej pojazdów z jednostkami napędowymi diesla było w Austrii (49 proc.), Belgii (47 proc.) i Francji (43 proc.). W Polsce stosunek wyniósł 78,4 do 14,6 na korzyść „benzyniaków”. Różnica w ilości „do 100 proc.” wynika według Eurostatu z obecności samochodów zasilanych innym rodzajem paliwa. W naszym przypadku chodzi prawdopodobnie o pojazdy z instalacją LPG.
    [motofakty.pl - link]
    www.LeonClub.pl
  • Marcinisko
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2006
    • 149

    #2
    Jak jeździć żeby dobrze jeżdzić ?

    Czolem Panowie!!!

    W jednym z tematow doczytałem się informacji że jak " butować" to powyżej 2500obr/min.

    Zamieszczone przez Tymon
    dawanie w PIZ#& z dołu jest nie zalecane.
    Przekroczysz bariere np 2,5tyś to możesz dać w Palnik :twisted:

    Jak jeździć dobrze? Jakie wskazówki możecie dać?

    Z tego co się orientuje to powinno się przyspieszać pomiędzy maksymalnym momentem, a max. mocą, ale zdarzyło mi się przeczytać że ktos " za późno wbil wyższy bieg". To jak to określic kiedy jest to za późno?

    Proszę Panowie podzielcie sie swoim doswiadczeniem z jazdy.
    W jakich zakresach prędkości obrotowej kręcicie swoje "Klekoty", żeby bylo ekonomicznie i kiedy jedziecie dynamicznie, tak żeby było płynnie i czały czas ciągnelo dobrze.

    Czy kręcicie zawsze w tym samym zakresie, a jazda dynamiczna to tylko głębsze wciśnięcie pedału w podlogę?

    Komentarz

    • Pulse
      Rider
      • 2006
      • 461

      #3
      Zamieszczone przez Marcinisko
      W jednym z tematow doczytałem się informacji że jak " butować" to powyżej 2500obr/min.
      plus silnik powinien byc juz dobrze rozgrzany, zimnego nie butowac.

      [ Dodano: Sro 05 Lip, 06 12:15 ]
      Zamieszczone przez Marcinisko
      Z tego co się orientuje to powinno się przyspieszać pomiędzy maksymalnym momentem, a max. mocą, ale zdarzyło mi się przeczytać że ktos " za późno wbil wyższy bieg". To jak to określic kiedy jest to za późno?
      wszystko zalezy od stylu jazdy jak chcesz poszalec to dajesz w palnik a jak czujesz ze juz nie ciagnie na biegu to dajesz wyzszy :twisted:
      :: O1 AXR Kombi

      Komentarz

      • ===Tomy===
        Rider
        • 2006
        • 552

        #4
        Re: Jak jeździć żeby dobrze jeżdzić ?

        Zamieszczone przez Marcinisko
        Czolem Panowie!!!
        W jednym z tematow doczytałem się informacji że jak " butować" to powyżej 2500obr/min.
        Jest kilka szkół i porad co do jazdy klekotem. Pamiętaj, że tak samo jak w zimnym benzyniaku zanim olej dotrze we wszystkie mechanizmy napędowe silnika trzeba chwilkę poczekać, aby nie dochodziło do przeciążeń materiału. Szkoda skracać jego żywot.

        Zamieszczone przez Marcinisko
        Z tego co się orientuje to powinno się przyspieszać pomiędzy maksymalnym momentem, a max. mocą, ale zdarzyło mi się przeczytać że ktos " za późno wbil wyższy bieg". To jak to określic kiedy jest to za późno?
        Tutaj mówisz raczej o wykorzystaniu względnie momentu obrotowego do dynamiki jazdy.
        Zapewne jeździsz, a nie ścigasz się. Po prostu jeździj tak jak potrafisz i na ile pozwala Ci auto. Nie katuj zbytnio na wysokich obrotach i jednocześnie nie zamulaj maszynki na niskich. Wyczuj kiedy w swoim silniku masz odpowiedni moment obrotowy i w jakich momentach auto daje Ci największą dynamikę np. w przyspieszaniu.

        Zamieszczone przez Marcinisko
        Proszę Panowie podzielcie sie swoim doswiadczeniem z jazdy.
        W jakich zakresach prędkości obrotowej kręcicie swoje "Klekoty", żeby bylo ekonomicznie i kiedy jedziecie dynamicznie, tak żeby było płynnie i czały czas ciągnelo dobrze.
        J.w

        Pamiętaj o ostudzeniu turbiny po ostrej, dłuższej jeździe. Przedłużysz jej żywot.

        Zapytaj chłopaków od wyścigów ... Oni Ci powiedzą jak jeżdżą ;-)
        Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
        Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
        Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          generalnie wydaje mi sie, za kazdy kierownik doskonale czuje kiedy motor "sie meczy", zarowno jezeli chodzi o zbyt niskie jak i zbyt wysokie obroty, po prostu nalezy stosowac "zasade zlotego srodka", nie przywiazywalbym sie do jakichs konkretnych obrotow na danym biegu - przypomina mi to nauke parkowania "na slupki" na kursie prawa jazdy, co z rzeczywistoscia ma niewiele wspolnego, to sie naprawde czuje.
          (chociaz cholera, kiedys przejechalem z taksowkarzem pol wawy na dwojce - ten nie czul, ale to chyba jakies ekstremum :roll: )
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          Pracuję...